Նորարարական մոտեցումներ Հայաստանի պատմության դասավանդման մեջ




«Կրթության զարգացման և նորարարությունների ազգային կենտրոն» (ԿԶՆԱԿ) հիմնադրամը 2024-2025 ուսումնական տարվա ընթացքում կազմակերպեց և իրականացրեց մեթոդական վերապատրաստման դասընթացներ՝ ՀՀ մարզերի և Երևանի դպրոցների 10-րդ դասարանում հայոց պատմություն դասավանդող ուսուցիչների համար։ Դասընթացները անցկացվել են հեռավար ձևաչափով՝ ապահովելով մասնակիցների լայն ընդգրկում և հավասար հասանելիություն։ 

Վերապատրաստումները նպատակ ունեին զարգացնել ուսուցիչների կարողությունները՝ համահունչ կրթական նոր չափորոշիչներին և պատմության դասավանդման արդիական պահանջներին։ Մասնակիցներին ներկայացվել է պատմական մտածողության վեց հիմնասյուները՝ 

  • շարունակականություն և փոփոխություն, 
  • պատճառահետևանքային կապ, 
  • պատմական կարևորություն, 
  • բազմազան տեսակետներ, 
  • էթիկական կողմ և այլն։ 

  • Բացի այդ, ուսուցիչները ծանոթացել են պատմական աղբյուրների հետ աշխատելու ԾՆԲԱՍ մեթոդին, որն օժանդակում է սովորողների վերլուծական մտածողության զարգացմանը։ 

Դասընթացի ընթացքում առանձնահատուկ ուշադրություն է դարձվել սովորողների հիմնական ութ կարողունակությունների ձևավորմանը, որոնք սահմանված են հանրակրթական պետական չափորոշչով։ Ուսուցիչներին ներկայացվել են մի շարք գործնական մեթոդներ և ռազմավարություններ, այդ թվում՝ 

  • սովորելու հմտությունների զարգացման համար պոմիդորոյի տեխնիկան, 

  • Կագանի համագործակցային ռազմավարությունները, 

  • գնահատման համար ստուգաթերթերի կանխավ տրամադրում, 

  • մոտեցումներ, որոնք նպաստում են սովորողների արժեհամակարգի ձևավորմանն ու հիմնավորված կարծիքի արտահայտմանը։ 

Այս ամենը հնարավորություն է տվել արդյունավետորեն հաղթահարել դասագրքերի բացակայության պայմանները՝ դասավանդումը դարձնելով ավելի ստեղծագործ և արդյունավետ։ 

Մասնակից ուսուցիչները բարձր են գնահատել դասընթացների բովանդակությունը, արդիականությունը և գործնական կիրառելիությունը։ Նրանք ընդգծել են դասընթացավարների պրոֆեսիոնալիզմը, մատչելի ու մոտիվացնող մոտեցումները։ Վերապատրաստումների առավելություններից է նաև դրանց ճկուն կազմակերպումը՝ առանց ժամանակի և վայրի սահմանափակումների։ 

Վերապատրաստումները ոչ միայն գիտելիքներ և գործիքներ են փոխանցել, այլև աջակցել են ուսուցիչներին վստահությամբ և ներշնչանքով լի կրթական միջավայր ձևավորելու գործում։ Դրանք նպաստել են մանկավարժների մասնագիտական հմտությունների զարգացմանը, մանկավարժական գործիքակազմի հարստացմանը և կրթության նոր պահանջներին հարմարվելուն։ 

Ուսուցիչների մասնագիտական զարգացման բաժին

 
























 

Comments